СПЕЦИЈАЛИЗОВАНИ ПРОГРАМИ
Свакодневни васпитно-образовни рад са децом предшколског узраста подразумева равномерно смењивање активности, одмора и рекреације. Поред редовних, свакодневних рекреативних активности, одмора у Установи, обавезног боравка на ваздуху, Установа организује и друге облике активности, одмора и рекреације, у складу са интересовањима родитеља. То су: ваннастване активности, односно додатне школице, једнодневни излети, зимовање и летовање.
Програм | Циљ | Задаци |
Школица спорта „Разгибавалица“
| Правилан развој деце кроз спорт и игру као и стварање интересовања и љубави према здравом животу и спорту | – Правилан развој деце кроз спорт – Превенција постуларних деформитета – Смањење ризика од појаве гојазности – Усавршавање моторичких вештина -Правилно држање тела -Стварање здравих навика Стварање пуновредне, способне и здраве личности детета |
Школица енглеског језика
| Јачање позитивног односа према енглеском језику, усвајање новог језика и богаћење вокабулара кроз игру, песму и забављање деце | – Усвајање нових речи страног језика кроз показивање, практичне вежбе, цртање и певање. – Неговање дружења и тимског рада деце, кроз игре откривалице нових речи и сликовних/ предметних појмова – Осмишљавање нових игрица у коме се показује разумевање научених појмова страног језика (партнерски однос деце и одраслих у конструисању нових знања) |
Школица глуме и плеса-„ГЛЕС“ | Културно-уметничко образовање, јачање потенцијала и развоја личности деце | – Дискусионе вежбе и вежбање брзалица за јачање артикулације деце – Вежбе концентрације и меморије кроз бројање и пљесак на задати број – Поспешивање физичке спретности кроз вежбе покрета и складности кретања – Креативни израз детета кроз глумачке игре и покрет и стварање осећаја припадности групи и осећаја за глумачког партнера – Развој и актуелизација маште деце кроз уметнички израз, глуму |
Карате школица „Жандармерија“ | Да дете кроз вежбање постане здрава, физички спретна, психолошки сигурна, истрајна и упорна личност | – Задовољавање потребе деце за кретањем – Подстицање хармоничног развоја деце – Развој и унапређење моторичких способности – Развој и унапређивање здравствене културе |
Школица балета „‘Аска“ | Свестрано упознавање деце са уметничком игром, неговање естетске културе, подстицање креативности и самоизражавања
| – Развијати љубав према балету – Развој сензо-моторних и физичких способности – Развијање музикалности – Подстицање другарских односа и сарадње кроз тимски рад
|
Логопедске радионице | Подстицање и стимулација говорно-језичког развоја | – Развој графомоторике – Развој визуелне перцепције – Развој пажње – Развој памћења – Богаћење речника |
Музичко-драмске радионице-„ЕЛДАРТ“ | Подстицање и унапређивање различитих видова музичког развоја детета (опажајног, појмовног, психомоторног, вокалног) | – Развијање интересовања за музичко стваралаштво – Неговање способности извођења музике – Стицање навике слушања музике – Подстицање доживљаја и осбособљавање за разумевање музичких порука – Подстицање стваралачког изражавања у музичким активностима |
Школица математике „2+2“- Програм „Мали Питагора“ | Развој појма броја, логичког размишљања и љубави према математици | – Слободно размишљање – Самостално доношење закључака – Развој пажње и концентрације – Развој графомоторике |
ПОВЕЗАНОСТ СА ЛОКАЛНОМ СРЕДИНОМ
Заједница обликује услове и начине одрастања детета и праксу предшколске установе. Предшколска установа обогаћује своју праксу коришћењем ресурса локалне заједнице, а деца учешћем у заједници развијају нова знања, осећање припадништва и заједничког социјалног учешћа, властиту вредност и идентитет. Различита окружења у локалној заједници (школа, центри културе, спорта и рекреације, отворени простори, друге институције локалне средине) су простори заједничког учешћа деце и одраслих у учењу и грађењу смисла, кроз дијалог и узајамну подршку.
Локална друштвена заједница има посебну улогу у стварању одговарајућих услова за успешно остваривање циљева институционалног васпитања и образовања предшколске деце, њихов већи обухват и задовољавање разноврсних потреба, као и стално усавршавање основних и пратећих делатности предшколске Установе. Сарадња са локалном заједницом је уствари начин живљења са окружењем.
Предшколска Установа и њени програми имају ефекта на развој деце само онда кад се заједно са програмом ангажују не само деца и родитељи, већ и локално окружење.
У складу са отвореношћу система васпитања и образовања, сарадња са друштвеном средином представља сегмент обогаћивања и унапређивања васпитно-образовног рада садржајима ван Установе који су у складу са потребама и интересовањима деце.
У циљу богаћења дечјих искустава кроз активности у друштвеној средини, планирамо разноврсне видове срадње са локалном заједницом, друштвеним, спортским и културним институцијама.
Усавршавању, обогаћивању и унапређивању васпитно-образовне делатности допринеће сарадња са стручним институцијама на општинском и републичком нивоу, пре свега са Министарством просвете. Сарадња са Скупштином Општине као оснивачем и јавним предузећима ће и даље бити континуирана.
Остварујемо сарадњу са Установама у којима ће деца упознати суштину и значај културних вредности, а одвијаће се кроз посете библиотеци, галеријама, Културном центру…
Сарадња са основним школама ће допринети лакшем преласку деце из вртића у школу, а одвијаће се кроз међусобне посете деце из вртића деци школе и школске деце вртићу, кроз сарадњу васпитача и учитеља, одржавању заједничких активности у простору вртића, заједничких часова и сл.
Сарадња са здравственим установама остварује се у циљу унапређивања превентивно-здравствене заштите у вртићу (посете патронажних сестара и стручна предавања, посете дечјег стоматолога), као и у циљу едукације, како деце, тако и васпитно-образовног особља.
Такође, вртић ће остварити сарадњу и са невладиним организацијама, приватним вртићима, разним удружењима, спортским организацијам и другим вртићима.
РЕКРЕАТИВНА НАСТАВА
Рекреативна настава представља облик васпитно-образовног рада у природи. Организује се два пута у току једне вртићке године-зими и лети. Рекреативна настава се организује на местима која подстичу здравствени опоравак и јачање имуног система, подразумева здрав режим исхране, боравак на свежем ваздуху, спортске активности, слободну игру и рекреацију.
На рекреативној настави деца су под констатним надзором искусних васпитача из свог вртића које добро познају. Васпитачи такође одлично познају дечји развој и припремљени су на разне врсте дечјих емоционалних реакција. Приликом доношења одлуке и током припреме и саме рекреативне наставе, јако је важна сарадња Установе и родитеља.
Рекреативне наставе су од значаја:
– За раст и развој деце;
– За шроширење видика;
– За социјализацију;
– идр.